(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

אכילת פרי לפני ואחרי אימון כושר

פעמים רבות, בייחוד כאלה מאתנו אשר נוהגים לפקוד את מכון הכושר לעיתים קרובות, תוהים לעצמם – מה כדאי לאכול לפני ואחרי אימון כושר? אנו מנסים שייקים שונים, לעיתים ג’לים, חטיפי אנרגיה וכדומה, אך אנו לא באמת בטוחים האם זה טוב או מועיל באמת לאנרגיה לגוף, או מה שמכונה “דלק לגוף”.. המאמר הבא, יעסוק ביתרונות של אכילת פרי לפני ואחרי אימון כושר, עקב היתרונות הרבים הקיימים לאכילה שכזו, אז מי שזה מעניין אותו – מקומו אתנו.

אכילת פרי לפני ואחרי אימון כושר

מה חשוב לפני ואחרי אימון?

ככלל, קיים הבדל משמעותי בין המצב של לפני אימון לעומת זה שאחריו, אבל לפני מצבים אלה יש מכנה משותף אחד – בשניהם, אנו זקוקים, אמנם מסיבות שונות, לכניסת אנרגיה לגוף, “דלק” לגוף”. לפני אימון, לא תמיד נרגיש זאת מן הסתם, אבל מומלץ לאכול מאכלים אשר יתנו לנו אנרגיה בריאה לגוף, דהיינו סוכרים מן הצומח וייסיעו לגוף עם הפעילות המאומצת. לעומת זאת, אחרי אימון לרוב מגיע רעב, ובצדק. הגוף שלנו, מאותת לנו שהוא מעוניין להחזיר לעצמו את האנרגיה שאבדה.

מה משותף לשני המצבים? הצורך באכילת פירות עם ריכוז נאה של סוכר כגון: ענבים, תפוח, אבטיח, בננה, תפוז, ועוד. למה? משום שכאמור, עדיף להכניס לגוף סוכר שיסייע בהחזרת האנרגיה, אבל לא סוכר שמקורו הוא לא טבעי. לא אכנס כאן להסברים המדעיים, אך רק אציין כי יש הבדל בפירוק של הסוכר הקיים בפירות ובירקות בגופנו, לבין פירוק סוכר שמקורו הוא מלאכותי.

מה חשוב לזכור?

ראשית, זכרו – הצורך של הגוף לפני ואחרי האימון הוא שונה! לכן ארגנו לעצמכם תפריט שונה לפני ואחי אימון, עדיף בעזרת תזונאי\ת או בעזרת מדריך\ת כושר. כל אחד מאתנו הוא בעל צרכים משתנים ולכן חשוב להתייעץ עם איש מקצוע על מנת שייחשב עבורנו את הצרכים הספציפיים בעניין התזונה והכושר בכלל. אולם, הפירות שצוינו לעיל עדיין רלוונטיים עבור ארוחות אלה. שנית. הקפידו על אכילה בהדרגה. אכילה בהדרגה משמעה לא “לבלוע” את כל האוכל ישר. אכילה לא נכונה כזו, תגרום למעמסה על הגוף ועל ספיגה פחות טובה של חומרים מזינים.

לסיכום: פירות וכושר זה צירוף שהולך יחד – הפירות הם מאכל מצוין עבור החדרת אנרגיה לגוף, בייחוד לפני ואחרי אימון. אולם, הקפידו על כמה דברים בסיסיים: אכלו פירות עם ריכוז נאה של סוכר כגון: ענבים, תפוח, אבטיח, בננה, תפוז וכדומה, התייעצו עם איש מקצוע (תזונאי) על הצרכים המסוימים של הגוף שלכם דווקא, הקפידו על אכילה בהדרגה  ועל תפריט שונה לפני ואחרי אימון. בנוסף, אני ממליצה להיכנס לאתרים שונים על מנת להרחיב לעצמכם את המידע בנושא, בייחוד אם אתם חובבי כושר מושבעים אשר מתכננים להתמיד, לשמור על הגזרה ולהיכנס לכושר. בהצלחה רבה ותהנו!

 

אולי תרצו לדעת גם...

לורם איפסום
תפקיד הפירות בימי הולדת לילדים
בשנים האחרונות יש נטייה של הורים רבים לחגוג ימי הולדת תוך כדי שמירה על בריאות ו-וויתור על ממתקים או חטיפים שנחשבים ל-לא בריאים. הפתרון המסתמן במוצלח ביותר הוא מגשי פירות תוכים שמעוצבים בצורה צבעונית, אסתטית ויפה כך שאף ילד או מבוגר לא יכול לעמוד בפיתוי וכולם מגיעים לאכול בשמחה. מה הקשר בין פירות לבין ימי הולדת? כאמור, הורים רבים מעדיפים כיום לוותר על צלחות החטיפים והממתקים העמוסים בצבעי מאכל, כמויות…
כמה פירות כדאי לאכול?
הפירות הם מאכל נפוץ ועל כך אין צורך להרחיב. הפירות הם מתוקים, באים בצורות, בגדלים ובטעמים שונים, בעלי ערכים תזונתיים רבים כגון ויטמינים, סיבים תזונתיים ועוד. לכן, אין פלא שהמלצת משרד הבריאות היא צריכת פירות בתדירות יומיומית, משום שכל פרי כמעט מועיל לילדים מחד ולקשישים מאידך (מסיבות שונות), הפירות מסייעים בכניסת ברזל לגוף, פרי ידוע כמאכל אשר משפר את המערכת החיסונית ועוד. על נושאים אלו ועוד, במאמר הבא. מה מיוחד…