(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

כמה פירות כדאי לאכול?

הפירות הם מאכל נפוץ ועל כך אין צורך להרחיב. הפירות הם מתוקים, באים בצורות, בגדלים ובטעמים שונים, בעלי ערכים תזונתיים רבים כגון ויטמינים, סיבים תזונתיים ועוד. לכן, אין פלא שהמלצת משרד הבריאות היא צריכת פירות בתדירות יומיומית, משום שכל פרי כמעט מועיל לילדים מחד ולקשישים מאידך (מסיבות שונות), הפירות מסייעים בכניסת ברזל לגוף, פרי ידוע כמאכל אשר משפר את המערכת החיסונית ועוד. על נושאים אלו ועוד, במאמר הבא.

מה מיוחד בפירות?

מבחינה תרבותית וקולינרית, הפירות הם חלקים של הצמח המתאפיינים בטעם מתוק או חמוץ. לא מדובר בכל חלק של הצמח, אבל ברוב המקרים, החלק המתוק והראוי למאכל ייקרא פרי (מלבד עלים למיניהם, שורשים, גבעולים וכו’). אגב, החלוקה אשר נחשבת בטעות על ידי רבים מן הציבור לפירות וירקות היא מוטעית. מבחינה תזונתית, הפירות הם הדרך הטובה ביותר לקבל חומרים שונים עבור הבריאות של גופנו, הבאים מן הצומח. הפירות הם אחלה דרך לקבלת ברזל לגוף, סיבים תזונתיים, אבץ וכדומה. כאמור, המלצת משרד הבריאות היא לאכול פרי אחד ביום לפחות, בין השאר מכיוון שהפרי מועיל לילדים, משפר את המערכת החיסונית וכיוצא בזה, אולם בזה נעסוק בהמשך.

מהי אכילה נכונה של פירות?

במידה ואתם לא מעוניינים בקבלת טיפול שיניים כגון: טיפול שורש או אפילו ציפוי לשיניים, חשוב לציין בהקשר זה, כי כל מה שנאמר כאן, נאמר מנקודת הנחה שאנו חיים בחברת שפע ולכן לחברה שלנו ככלל, לא “קשה” להשיג פירות. אז, אכילה נכונה של פירות כוללת שתי עבודות מרכזיות: מחד, הפירות הם בעלי ערך תזונתי רב אך מאידך, הפירות גם יכולים להיות עמוסים בקלוריות (באופן יחסי לירק) וסוכרים. לכן, על פי משרד הבריאות, הכמות המומלצת של צריכת פירות ביום צריכה להיות בהתאם לירקות ומעט פחות, דהיינו: בין 1-2 פירות לכל 3 ירקות שאנו אוכלים.

אז בפועל, מה מומלץ לעשות?

ראשית, ההמלצה הכללית היא על אכילה מסודרת בכלל. אכילה מסודרת היא חלוקה של שלוש ארוחות ביום, כאשר ביניהן יש ארוחות ביניים מזינות. הפרי, יכול להשתלב נהדר עם כל ארוחה שאנו מכניסים לגופנו ביום, למשל: מומלץ להתחיל בבוקר עם פירות וירקות על מנת שנוכל להכניס לגופנו סיבים תזונתיים שיסייעו ב”הפעלת המנוע” של מערכת העיכול שלנו כראוי. שנית, עבור ארוחות הביניים – ניתן בהחלט  לשלב אכילת פרי בין הארוחות, אולם חשוב לציין בהקשר זה עניין אחד: הכוונה היא אכילת פרי בין הארוחות ולא במקומן. פרי, איננו מחליף ארוחת צהריים או ערב.

אז זכרו, פירות הם בסך הכל מאכל נהדר – הם מכילים חומרים מועילים רבים, הם טעימים לרוב, קיימים בכל העונות וכדומה. הפרי למעשה, הוא מאכל פשוט, בריא וכאמור, משפר את המערכת החיסונית. אולם חשוב לאכול יותר ירקות מפירות (ושאחד לא יבוא על חשבון השני), לשמור על תזונה מאוזנת ותמיד – להמעיט בסוגרים. בהצלחה.

אולי תרצו לדעת גם...

לורם איפסום
גברת פסיפלורה
פסיפלורה, או בשמה המדעי Passiflora edulis, או שעונית נאכלת, הוא אחד הצמחים המטפסים (ויש שיכנו אותו גם "פרי" 9 הנאכלים ביותר אשר קיימים כיום. כהוכחה, ניתן לקחת את מגוון משקאות הקרח, הקינוחים, הסיאופים והעוגות בטעם המעניין של הפסיפלורה. אולם, למרות התפוצה הרחבה שלו, לא כולם מכירים לעומק את יתרונותיו התזונתיים. אז, עבור מי שממש אוהב את הפרי, כמוני, זה הזמן לקרוא ולהחכים קצת, לכבוד הפסיפלורה שכולנו אוהבים. Passiflora edulis, או…
מתנה ליולדת עם מגשי פירות - מה כדאי לדעת?
"שוברים את הראש" מה לקנות לבת משפחה ו/או חברה קרובה כמתנה לאחר הלידה? זה הזמן שתתחילו לחשוב בכיוון המרענן ביותר שיכול להיות: מגש פירות עשיר המשלב בתוכו היצע מרשים של פירות טריים וחתוכים מפירות העונה. מגשי פירות כמתנה ליולדת הם ללא ספק הפתרון הנכון לכל אחד ואחת מביניכם המחפש אחר מתנה מושקעת ומיוחדת ליולדת. מתנה של מגשי פירות ליולדת משלבת בתוכה גם בריאות, גם טריות וגם נראות מרהיבה לעין הודות…