(0)

מבחר הפירות
היומי

בלוג

אכילת פירות בתקופת ההריון

נשים רבות מקבלות את ההמלצה מרופא או רופאת הנשים שלהן לפני ובמהלך ההריון, לצרוך חומצה פולית. אולם, לא כולנו תמיד מקבלות הסבר מקיף אודות חשיבות הויטמינים השונים בכלל בכל טרימסטר של ההריון, או האם בכלל להמשיך לצרוך מאכלים עתירים בויטמינים גם לאחר הלידה? מה עובד הכי טוב בעניין ההריון? איזה מזון מזין את הגוף של האם ושל התינוק הכי טוב, וכדומה. לכן, החלטנו לכתוב מאמר בנושא המסוים של אכילת פירות בתקופת ההריון. למה דווקא פירות? קראו וגלו.

אכילת פירות בתקופת ההריון

הריון באופן כללי, ומה זה טרמיסטר?

טרימסטר הוא כינוי כללי לכל אחד משלישי ההריון (כידוע, הריון נמשך כתשעה חודשים, דהיינו – מתחלק לשלושה טרימסטרים, ומכאן השם). עבור כל אחד מן הטרימסטרים, יש המלצות למה שמומלץ, מה שעובד הכי טוב מבחינת מזון ועוד, בעיקר מכיוון שלכל שלב כזה יש חשיבות שונה בהתפתחות תקינה של כלל המערכות בגוף. העובר בהקשר זה, פירות בכלל הם מאוד מומלצים במהלך כל ההריון משום שהפרי, כמאכל, מכיל סגולות רבות וטובות עבור העובר, כגון: חומצה פולית, סידן וברזל (חשוב לציין כי במקרה של פירות, הם מכילים לרוב חומרים המסייעים בספיגת הסידן ולא סידן ממש).

למה צריך בכלל לצרוך ויטמינים בזמן ההריון?

טוב, אז חשוב לציין שבכל טרימסטר מתקיימת העברת ויטמינים לעובר בהריון. לכן, מומלץ בכל שלב לאכול מזון אשר מזין את הגוף של האם ושל התינוק, עבור התפתחות תקינה של ככל המערכות בגוף של העובר, כמובן. איזה ויטמינים צריך? המרכזיים שבהם הם כאמור: חומצה פולית, סידן וברזל. בנוסף, ניתן לומר בוודאות כי סידן וברזל ישנם במגוון רחב של פירות, או לכל הפחות קיימים בהם חומרים המסייעים לקליטת חומרים אלו בגוף.

עם מי להתייעץ בנושא?

מניסיוני, רופאי הנשים לא תמיד יודעים לכוון את האישה בצורה נכונה מבחינת תזונה, ככל הנראה מכיוון שזהו לא המקצוע שלהם (הם כן יגידו לך באופן כללי מה לעשות, אבל זה לא מספיק). לכן, אם את רוצה פירוט רב ומסודר יותר של מה שמותר ועדיף לך לאכול ומה לא, עדיף שתנסי לפנות לתזונאית או מישהו בסגנון. רק ייעוץ כזה יקנה לך את המידע המפורט שאת רוצה והאמת שדיי צריכה. אולם זכרי, גם אם לא תלכי להתייעץ, עדיין אכילת פירות בתקופת ההריון נחשבת לבטוחה מכיוון שפירות הם מועילים ביותר, עקב כל הסיבות שמנינו מעלה.

אז כמה טיפים מרכזיים בנושא:

התחשבי כל העת בטרימסטר בו את נמצאת – עניין חשוב ביותר.

התייעצי עם יועצת תזונה, או איש מקצוע בסגנון על מנת להבין כראוי מה עלייך לעשות.

אכלי פירות! בייחוד כאלה העשירים בברזל וחומצה פולית.

זכרי כי מתקיימת העברת ויטמינים לעובר.

בכלל, השתדלי שלא לאכול נאכלים עתירי שומן וסוכר.

והכי חשוב, תהני מכל רגע!

אולי תרצו לדעת גם...

לורם איפסום
פירות של קיץ
הקיץ כבר כאן ויחד איתו מגיעים אלינו פירות העונה המיוחדים. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע כללי אודות נחיצותם של פירות הקיץ לגופנו ומספר רעיונות לשילוב פירות הקיץ בארוחות השונות לאורך היום. פירות קיץ טריים ועסיסיים הם ללא ספק המרענן הטבעי של חודשי העונה החמה והם מכילים בתוכם ויטמינים, מינרלים וסוכרים היכולים לסייע בשמירה על בריאות גופינו. פירות הקיץ השונים, הכוללים בתוכם בין היתר את השזיפים, אפרסקים, אבטיחים, מלונים ועוד, ידועים…
מתנה ליולדת עם מגשי פירות - מה כדאי לדעת?
"שוברים את הראש" מה לקנות לבת משפחה ו/או חברה קרובה כמתנה לאחר הלידה? זה הזמן שתתחילו לחשוב בכיוון המרענן ביותר שיכול להיות: מגש פירות עשיר המשלב בתוכו היצע מרשים של פירות טריים וחתוכים מפירות העונה. מגשי פירות כמתנה ליולדת הם ללא ספק הפתרון הנכון לכל אחד ואחת מביניכם המחפש אחר מתנה מושקעת ומיוחדת ליולדת. מתנה של מגשי פירות ליולדת משלבת בתוכה גם בריאות, גם טריות וגם נראות מרהיבה לעין הודות…