מחפשים מתנה מקורית וטעימה?
לקוחות ממליצים
המלצות לקוחות
  • תודה רבה לצוות האקדמיה לפירות, שלחתי סלסלת פירות לחיפה, הגיעה במהירות והייתה מקסימה ועשירה.

    שירן נ. 24.10.15

    שלחתי זר פירות לאשתי ליולדות בתל השומר, הגיע זר מהמם עם פירות על שיפודים. מהמם!!!

    איתי ח. 14.08.16

  • שירות הלקוחות של האקדמיה לפירות פשוט מעולה, זמינים, חוזרים אליך, מייעצים מה כדאי, באמת כל הכבוד.

    נתנאל ב. 14.05.16

    הפתעה ממש יפה לבן/בת זוג. ממליצה בחום.

    נטע ח. 01.03.17

  • הזמנתי לאשתי שיפודי פירות ומגש פירות לעבודה, היא והעובדים שם נהנו מאוד והשליח הגיע בדיוק מתי שנקבעה איתו ההגעה. שירות מעולה.

    זיו ג. 18.02.16

    לפני שבת הגיעה "תיבת התענוגות" שהזמנו ובה מגשים קטנים מלאים בכל טוב ופירות טריים וטעימים. נהננו מזה כל השבת ועוד נשאר. תודה רבה.

    חני ש. 04.04.17

שתפו עם חברים :

כמה פירות כדאי לאכול?

הפירות הם מאכל נפוץ ועל כך אין צורך להרחיב. הפירות הם מתוקים, באים בצורות, בגדלים ובטעמים שונים, בעלי ערכים תזונתיים רבים כגון ויטמינים, סיבים תזונתיים ועוד. לכן, אין פלא שהמלצת משרד הבריאות היא צריכת פירות בתדירות יומיומית, משום שכל פרי כמעט מועיל לילדים מחד ולקשישים מאידך (מסיבות שונות), הפירות מסייעים בכניסת ברזל לגוף, פרי ידוע כמאכל אשר משפר את המערכת החיסונית ועוד. על נושאים אלו ועוד, במאמר הבא.

מה מיוחד בפירות?

מבחינה תרבותית וקולינרית, הפירות הם חלקים של הצמח המתאפיינים בטעם מתוק או חמוץ. לא מדובר בכל חלק של הצמח, אבל ברוב המקרים, החלק המתוק והראוי למאכל ייקרא פרי (מלבד עלים למיניהם, שורשים, גבעולים וכו'). אגב, החלוקה אשר נחשבת בטעות על ידי רבים מן הציבור לפירות וירקות היא מוטעית. מבחינה תזונתית, הפירות הם הדרך הטובה ביותר לקבל חומרים שונים עבור הבריאות של גופנו, הבאים מן הצומח. הפירות הם אחלה דרך לקבלת ברזל לגוף, סיבים תזונתיים, אבץ וכדומה. כאמור, המלצת משרד הבריאות היא לאכול פרי אחד ביום לפחות, בין השאר מכיוון שהפרי מועיל לילדים, משפר את המערכת החיסונית וכיוצא בזה, אולם בזה נעסוק בהמשך.

מהי אכילה נכונה של פירות?

חשוב לציין בהקשר זה, כי כל מה שנאמר כאן, נאמר מנקודת הנחה שאנו חיים בחברת שפע ולכן לחברה שלנו ככלל, לא "קשה" להשיג פירות. אז, אכילה נכונה של פירות כוללת שתי עבודות מרכזיות: מחד, הפירות הם בעלי ערך תזונתי רב אך מאידך, הפירות גם יכולים להיות עמוסים בקלוריות (באופן יחסי לירק) וסוכרים. לכן, על פי משרד הבריאות, הכמות המומלצת של צריכת פירות ביום צריכה להיות בהתאם לירקות ומעט פחות, דהיינו: בין 1-2 פירות לכל 3 ירקות שאנו אוכלים.

אז בפועל, מה מומלץ לעשות?

ראשית, ההמלצה הכללית היא על אכילה מסודרת בכלל. אכילה מסודרת היא חלוקה של שלוש ארוחות ביום, כאשר ביניהן יש ארוחות ביניים מזינות. הפרי, יכול להשתלב נהדר עם כל ארוחה שאנו מכניסים לגופנו ביום, למשל: מומלץ להתחיל בבוקר עם פירות וירקות על מנת שנוכל להכניס לגופנו סיבים תזונתיים שיסייעו ב"הפעלת המנוע" של מערכת העיכול שלנו כראוי. שנית, עבור ארוחות הביניים – ניתן בהחלט  לשלב אכילת פרי בין הארוחות, אולם חשוב לציין בהקשר זה עניין אחד: הכוונה היא אכילת פרי בין הארוחות ולא במקומן. פרי, איננו מחליף ארוחת צהריים או ערב.

אז זכרו, פירות הם בסך הכל מאכל נהדר – הם מכילים חומרים מועילים רבים, הם טעימים לרוב, קיימים בכל העונות וכדומה. הפרי למעשה, הוא מאכל פשוט, בריא וכאמור, משפר את המערכת החיסונית. אולם חשוב לאכול יותר ירקות מפירות (ושאחד לא יבוא על חשבון השני), לשמור על תזונה מאוזנת ותמיד – להמעיט בסוגרים. בהצלחה.

כשרות